Afdelingerne

• Alle børn skal opleve at være en del af et skolefællesskab på Møn. Derfor arbejder lærere og pædagoger fra Hjertebjerg og Stege sammen om børnenes undervisning og fritidstilbud.

• Børnene skal på begge afdelinger opleve, at der er en ensartethed og kontinuitet i skoleforløbet. De skal i årene fra børnehaveklasse til overgangen til Stege afdelingen lære hinanden at kende. Samarbejdet foregår ved at klasser på samme årgang mødes mindst 2 gange om året. Indholdet af den fælles skoledag kan være af tematisk karakter, men der kan også være med et traditionelt fagligt indhold.

• Uanset klassestørrelse og antal sammensættes 7. klasserne på Stege afdelingen af elever fra både Hjertebjerg og Stege.